It affects up to 1% of the population and is one of the most prevalent autoimmune illnesses810

It affects up to 1% of the population and is one of the most prevalent autoimmune illnesses810. with non-autoimmune thyroid diseases (NAITD) and 100 healthy subjects (HS). Avitinib (AC0010) ResultsWith the new method, the incubation time was shortened by approximately one hour. Both 3rd-generation RIAs did not reveal Rabbit polyclonal to LRRC15 a significantly different assay performance by comparing areas under the curve (AUC) with receiver operating characteristics curve analysis (AUC one-step: 0.94, AUC two-step: 0.96, p > 0.05, respectively). The two-step TRAb RIA exhibited sensitivity Avitinib (AC0010) and specificity values of 87.5 % and 96.2 %, respectively, whereas the one-step revealed 84.6 % and 96.2 %, respectively. ConclusionOne-step 3rd-generation RIA may be used for the reliable detection of TRAb. The shorter and easier assay design may improve its use and enable automation in routine nuclear medicine laboratories. Key words:thyroid, autoantibodies, TSH receptor autoantibody, Graves disease, Hashimotos thyroiditis == Zusammenfassung == ZielsetzungTSH-Rezeptor (TSHR)-Autoantikrper (TRAb) sind die pathogenetische Ursache des Morbus Basedow (GD). Die Bestimmung von TRAb in der Routinediagnostik ist mit Radioimmunoassays (RIA) der dritten Generation mglich. Diese verwenden monoklonale TRAb wie M22 oder T7 anstatt TSH, um die Bindung von TRAb an Festphasen-immobilisierte TSHR (coated tubes) zu inhibieren. Herkmmliche Assays lassen Patientenserum und markierte monoklonale TRAb nacheinander inkubieren. Dies erschwert eine Automatisierung des Assays. MethodenDer Assay mit humanen TSHR-coated tubes und monoklonalem TRAb T7 wurde modifiziert, indem die beiden Schritte kombiniert wurden. Die neue Einschrittmethode wurde mit ihrem korrespondierenden RIA der dritten Generation verglichen. Eingeschlossen wurden 304 Individuen, davon 102 Patienten mit derzeit aktivem Morbus Basedow (GDa), 43 Patienten mit erfolgreich behandeltem Morbus Basedow (GDt), 31 Patienten mit Hashimoto-Thyreoiditis (HD), 28 Patienten mit nichtautoimmuner Schilddrsenerkrankung (NAITD) und 100 gesunde Individuen (HS). ErgebnisseDie Ablaufzeit des Assays konnte um etwa 1 Stunde verringert werden. Die beiden Assays unterschieden sich nicht signifikant voneinander bezglich des Vergleichs der Lachen unter den Kurven (AUC) in der ROC-Analyse (AUC Einschrittmethode: 0,94; AUC Zweischrittmethode: 0,96; p > 0,05). Der herkmmliche TRAb-RIA zeigte jeweils eine Sensitivitt und Spezifitt von 87,5 % and 96,2 %, whrend die Werte des Einschrittassays bei 84,6 % und 96,2 % lagen. SchlussfolgerungDie Einschrittmethode des RIA der dritten Generation kann fr die verlssliche Bestimmung von TRAb verwendet werden. Das krzere und einfachere Assaydesign kann die Anwendbarkeit der Methode verbessern und ihre Automatisierung in der nuklearmedizinischen Routinediagnostik ermglichen. Schlsselwrter:Schilddrse, Autoantikrper, TSH-Rezeptor-Autoantikrper, Morbus Basedow, Hashimoto-Thyreoiditis == Introduction == Graves disease (GD) is an autoimmune thyroid disease (AITD) with systemic consequences due to the elevated secretion of thyroid hormones caused by stimulating autoantibodies against the thyroid stimulating hormone receptor (TSHR). Graves disease is usually a frequent AITD with an incidence of 2030 cases in 100 000 individuals per annum in iodine-replete areas27. It affects up to 1 1 % of the population and is one of the most prevalent autoimmune illnesses810. The detection of TSHR autoantibodies (TRAb) is recommended for the differential diagnosis of hyperthyroidism in all suspected patients according to the American guidelines7. The other thyroid gland-specific autoantibody against thyroid peroxidase is the serological tool for the diagnosis of hypothyroidism but is only recommended in cases with subclinical disease course. Stimulating and inhibiting TRAb occur, however, Avitinib (AC0010) cell-based bioassays are required to discriminate both TRAb types514. The binding characteristics of these two TRAb types recognizing common overlapping epitopes of the TSH-binding site and their corresponding signal transduction via the TSHR are still poorly comprehended171932. The recently established non-competitive TRAb bridge assay with comparable assay performance to competitive binding TRAb assays has yet to demonstrate its discrimination in blocking and stimulating TRAb629. Instead, since 1974, three generations of competitive binding assays have been introduced due to their practicability that simultaneously analyse both stimulating and blocking TRAb with improving assay performance263234. These TRAb assays depend on patients TRAb inhibition of labelled TSH binding to TSHR preparations in fluid phase (1stgeneration) or immobilized TSHR on solid phases (2ndand 3rd-generation assay designs)41524. In particular, the use of the latter has.